Nudny wtorek......

Wtorek, 13 kwietnia 2010 | dodano:13.04.2010Kategoria majstrowanie, W szponach Kugu
Czy nie raz marzyłeś o tym, aby nauczyć się latać, ale i tak najlepsze są o tym sny....:D

Wczoraj zakupiłam pedały do Kugu (Shimano PD-R540). Nie wiem czy najlepsze, ale trafiły się po dobrej cenie to nie zastanawiałam się długo:D Teraz nie pozostaje mi nic innego jak nadzieja, że nie zawieruszą się na poczcie i pod koniec tygodnia będę je miała u siebie....:)
Mała rzecz a cieszy © kuguar

Mała rzecz a cieszy - odsłona druga © kuguar

Dziś bez kilometrów - siedzę w domu i leczę dolegliwości żołądkowe, nie ma to jak zatrucie....;/

Jeśli byś miał kiedyś buty szosowe w rękach to byś (chyba) nie zadawał takich pytań - kiepski pomysł. W ogóle dziwny pomysł, już łatwiej byłoby zrozumieć chęć zamontowania kierownicy szosowej...
- 22:38 niedziela, 16 czerwca 2013 | linkuj
mam rower MTB - opony zmienilem na trekkingowe bo wiekszosc jezdze szosa.
Temat ktory chce ruszyc- kupilem pedaly PDM-520 - nie sa jakies tam rewelki ale sa ok
teraz temat czy dobrym rozwiazaniem byloby zakupienie do tego zestawu buty SZOSOWE? (znalazlem model shimano ktory ma podkucie na SPD i SPD-SL)....
ODPISZCIE - PORADZCIE !!!
Gość - 18:13 niedziela, 16 czerwca 2013 | linkuj
he... ja wlasnie chcialbym tu wprowadzic pewien temat. Gość - 18:09 niedziela, 16 czerwca 2013 | linkuj
Ja pisałem do kugu :)
"Fakt buty SPD do MTB mogłyby się przydać do roweru MTB, ale na razie takiego nie posiadam i w tym sezonie pewnie się nie dorobię, więc SPD-SL muszą starczyć."
po tym zdaniu wnioskuje że trochę na siłę brnie w szosę. A jest dokładnie jak pisze travisb, dobrze się w tym jeździ jak nie trzeba się wypinać na każdych światłach czyli za miastem :)
Anonimowy olo81 - 14:01 czwartek, 15 kwietnia 2010 | linkuj
olo81 - obawiam się, że to Ty mnie źle zrozumiałeś. Nie wiem skąd ten pomysł, że "większość szosowiczów używa pedałów mtb, dlatego że są 2 stronne i buty maja bieżnik." Szosowcy używają butów szosowych, czyli SPD-SL, właśnie dlatego, że za dużo nie chodzą, a liczy się w ich przypadku wysoka efektywność pedałowania, która jest możliwa dzięki jak najsztywniejszej podeszwie. A takiej podeszwy nie zapewnia but MTB.
Z kolei własnie but MTB, idealnie nadaje się na miasto - co prawda nie jest tak sztywny jak SPD-SL, ale za to ma gumowy bieżnik, co ułatwia chodzeni, którego siłą rzeczy w poruszaniu się po mieście rowerem, nie brakuje.
Wg mnie lepszym rozwiazaniem byłby zakup najprostszych i najtańszych pedałów PD-M520 (oczywiście są dwustronne, więc ułatwia to wpinanie się) i podstawowych butów MTB, których jest do wyboru i do koloru ...
Wszystko co napisałem jest poparte organoleptycznie :) Swego czasu jeździłem na ostrym w butach szosowych i z pedałami takimi jakie kupiła koleżanka, a efektem jest pęknięta od chodzenia podeszwa buta, i po pewnym czasie przerzuciłem się na butki MTB z pedałami M520 - chyba nie muszę pisać czemu wygodniej jest mi 'biegać' po mieście teraz niż wcześniej, chociaż i wcześniej dało się to robić - kwestia przyzwyczajenia się do warunków :)
Sam system SPD-SL jest świetny do ostrego, ale najlepiej sprawdza się przy wypadach na dłuższe trasy, za miasto itd. (vide: ostra turystyka w wykonaniu Flash'a).
travisb
- 22:25 środa, 14 kwietnia 2010 | linkuj
W chwili obecnej jeżdżę na przełożeniu 48/16.... 44 zęby wydaję się być dobrym wyjściem:)

Kolejne cenne uwagi, tabelka zrobiona, za i przeciw.....:) żartuję, ale serio po tych wszystkich wypowiedział mam mały mętlik w głowie i muszę sobie to na spokojnie wszystko poukładać...:)

- 20:03 środa, 14 kwietnia 2010 | linkuj
44 zęby planuje, ty chyba tyle masz? nie za mało?

źle zrozumiałaś travisba, większość szosowiczów używa pedałów mtb, dlatego że są 2 stronne i buty maja bieżnik. Szosowe z tego co czytałem lepiej przytwierdzają stopę, nie ma luzów jak w mtb,
Anonimowy olo81 - 19:20 środa, 14 kwietnia 2010 | linkuj
:) To o ilu zębach na korbie myślisz?

Co do podjęcia ostatecznej decyzji na razie jeszcze się wstrzymam, ale każda uwaga dotycząca pedałów i butów szosowych mile widziana:):) dzięki za Twoje przemyślenia, najbardziej się teraz obawiam schodów z glazurą które będę miała każdego dnia do pokonania przy wejściu do pracy, strasznie są śliskie, a co dopiero jak buty są pozbawione bieżnika......

A stójka dopiero się dopracowuje.....:D

- 17:11 środa, 14 kwietnia 2010 | linkuj
Sory że tak późno,coś mi maile z bikestats nie dochodzą na czas.
Odnośnie mojego przełożenia, to 39/17 lub 18 i jak dla mnie to za wolne jest, miękko się rusza ale nie da się większych prędkości utrzymać.

A co do pedałów to wydaje mi się że to pomyłka, tylko dwustronne.
Buty do takich szosowych raczej nie maja bieżnika, dobrze się w nich jeździ ale chodzenie to porażka. Ja do swoich przykręciłem starą podeszwę bo na schodach była gleba za glebą. Próbowałem jeździć w starych pedałach szosowych jednostronnych ale wpięcie się w to było nie do przyjęcia, w mieście przy światłach według mnie odpadają, chyba że stójka opanowana do perfekcji :)
olo81
- 14:16 środa, 14 kwietnia 2010 | linkuj
Flash: Będę pamiętać jak coś gdzie mam się udać, w razie jakbym się rozmyśliła co do tych pedałów! Dzięki za propozycję:)
Miny ludzi pewnie są pocieszne jak w końcu namierzą źródło dźwięku i widzą mężczyznę, hihi;)

Travisb: Z perspektywy tego miesiąca za wiele nie spacerowałam z rowerem, więc sądzę, że nie powinno się to zmienić i bloki nie będą zagrożone. Fakt buty SPD do MTB mogłyby się przydać do roweru MTB, ale na razie takiego nie posiadam i w tym sezonie pewnie się nie dorobię, więc SPD-SL muszą starczyć. Dzięki za troskę:)

- 14:12 środa, 14 kwietnia 2010 | linkuj
Travis ma rację, jednak już kiedyś o tym mówiłem i mimo to Kuguar zdecydowała się na szosowe wyposażenie. Rozwiązaniem może być wybór butów co których da się przykręcić zarówno pedały szosowe, jak i MTB, widziałem kiedyś takie. Gdyby te pedały okazały się pomyłką, zawsze będzie można kupić same pedały MTB. Ja tam lubię chodzić w butach szosowych i patrzeć na miny ludzi... zupełnie jak chodzę w butach MTB po centrum handlowym i stukające od spodu bloki wydają takie dźwięki, że ludzie rozglądają się szukając laski w obcasach :D ... kiedyś analizowałem te dźwięki, odgłosy i odstęp między kliknięciami (długość nóg) się zgadza ;)
Gdybyś uznała, że nie chcesz tych pedałów to możliwe, że będę skory jest odkupić.
- 20:36 wtorek, 13 kwietnia 2010 | linkuj
No nie wiem czy wybór pedałów i butów szosowych (SPD-SL) z blokami wystającymi na zewnątrz, to najlepszy wybór do poruszania się po mieście. Wygodniej, a na pewno taniej w eksploatacji (bo takie bloki od chodzenia szybko się zużywają), byłoby w butkach SPD do MTB, z gumowym bieżnikiem.

travisb
- 19:33 wtorek, 13 kwietnia 2010 | linkuj
Flash niestety o tym wiem;/ kto wie - może jeszcze w tym miesiącu sprawię sobie odpowiednie obuwie! Bardzo bym chciała... Pozdrower!!!
- 17:49 wtorek, 13 kwietnia 2010 | linkuj
Te pedały do niczego się nie przydadzą bez odpowiednich butów :)
- 17:45 wtorek, 13 kwietnia 2010 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa tynie